facebook-domain-verification=d5skc2g1p8m0rl8je5e4mlm0s7l4gx רופא שיניים או מומחה שיניים – מצא את ההבדלים
top of page

רופא שיניים או מומחה שיניים – מצא את ההבדלים


ישנה תפיסה רווחת לפיה כל רופאי השיניים יודעים בדיוק את אותו הדבר. אין לנו ספק שהם למדו קורסים זהים, הוכשרו באופן דומה והשלימו התנסות ללא שום הבדל. אלא שבפועל זה לא ממש נכון. למעשה, רופא שיניים עובר תהליך הזהה לזה של רופא אחר אבל כדי לקבל מעמד של מומחה שיניים הוא למעשה בוחר תחום התמחות כזה או אחר. בתום הלימודים הוא ממשיך להתמחות בתחום מסוים ולאחר ההתמחות ובחינות ההסמכה הוא זוכה לסטטוס של מומחה שיניים. אם נדמה לכם שכל רופא שיניים (או כמעט כל רופא שיניים) הוא גם מומחה, זה הזמן לנפץ את הבועה ולגלות לכם שזה לא ממש נכון. למעשה, פחות מ-10 אחוזים מכלל רופאי השיניים בישראל הם גם מומחים, ומיד תבינו מה ההבדלים ביניהם, וגם איך תוכלו לבחור מומחה שיוכל לסייע בפתרון הבעיה שאיתה אתם (או הילדים) מתמודדים.

תחומי ההתמחות של רופאי השיניים

כשאנחנו זקוקים לרופא כדי להתמודד עם בעיית לב אנחנו פונים לקרדיולוג ולא לרופא המשפחה, ולצורכי פוריות או היריון סביר להניח שלא נפנה לאורתופד או לנוירולוג. באופן דומה, גם רופא שיניים צריך להתמחות בתחום שבו אנחנו זקוקים לעזרה. באופן כללי מומחה שיניים הוא רופא המתמחה במחלות חניכיים, פה ולסת, טיפולי שורש, שיקום הפה, יישור שיניים או בתחומי התמחות אחרים. מאחר ואין חובה להשלים התמחות בתחום מסוים כדי לעסוק ברפואת שיניים, אפשר למצוא לא מעט רופאים שהשלימו את הלימודים – אבל לא המשיכו להתמחות. במצב הזה לא רק שהם אינם מומחים בתחום שבו אתם זקוקים לסיוע, אלא שרופא שיניים (ללא התמחות) אינו רשאי לבצע טיפולים תחת הרדמה כללית או טשטוש, וגם זו נקודה שחשוב לזכור לפני שאתם נשכבים על מיטת הטיפולים.

החשיבות של מומחה שיניים

בדיקת שגרתית אולי תוכלו לבצע אצל כל רופא שיניים, אבל כשעולה הצורך בטיפולים מורכבים יותר מומחה שיניים הוא ללא ספק האדם הנכון למשימה. המקצועיות והמומחיות שלו הן שיאפשרו לו לאבחן את המצב באופן המדויק ביותר, להציע תכנית עבודה נכונה וליישם אותה עם מינימום תקלות ומקסימום הצלחה. כדי שתוכלו להיות בטוחים שאתם מפקידים את בריאות הפה שלכם בידיים הנכונות עצרו ובדקו בדיוק מי האדם שעומד לפניכם. מעבר ללימודיו, האם המשיך להתמחות? האם השלים את הבחינות וקיבל את ההכשרה המתאימה? מה הוא הניסיון שצבר לאורך השנים? מומחה שיניים עם ניסיון עשיר, הכשרה טובה והיכרות מעמיקה עם כל הפתרונות האידאליים לסיטואציה שעל הפרק, הוא האדם היחיד שרשאי להתקרב לחלל הפה שלכם. לפחות אם המטרה שלכם היא להשיג תוצאה איכותית, ולא להסתכן בטיפול שאיננו מקצועי מספיק, רק משום שהאדם שלפניכם אינו מתמחה ביישור שיניים, בשיקום הפה או בבעיות חניכיים.


Featured Posts
Check back soon
Once posts are published, you’ll see them here.
Recent Posts
Archive
Search By Tags
No tags yet.
Follow Us
  • Facebook Basic Square
  • Twitter Basic Square
  • Google+ Basic Square
bottom of page