facebook-domain-verification=d5skc2g1p8m0rl8je5e4mlm0s7l4gx טיפולי שורש | mmb-negev

טיפולי שורש

מהו טיפול שורש?

דלקת או זיהום ברקמה הפנימית של השן, בה מצויים גם כלי הדם והעצבים של השן, מצריכה טיפול שורש. עששת, או ריקבון בשן אשר מתפשטת לעומק השן בליווי חיידקים הגורמים לזיהום או לדלקת היא האחראית למצב הדורש טיפול שורש. לא קשה לגלות את הצורך בטיפול שורש, מאחר והדלקת והריקבון מלווים בכאבים בשן וסביבתה, ברגישות לחום או לקור ולעתים אף בנפיחות.

מה עושים בטיפול שורש?

בניגוד לדלקות אחרות בגוף, המטופלות באמצעות תרופות, כאשר הדלקת פוגעת בשן היא לא תחלוף עם תרופות ונדרש טיפול שורש. בטיפול זה מנקה הרופא את תעלות השן, מסלק את שאריות כלי הדם והעצבים שנדבקו בדלקת, שוטף את התעלות וסותם אותן בחומר מיוחד שימנע חדירה נוספת של החיידקים. סתימה זו נקראת סתימת שורש.

רוב השיניים  שעברו טיפול שורש יצטרכו לעבור תהליך של שיקום בעזרת מבנה וכתר. הסיבה לכך היא כי נגרם אובדן חלק גדול מחומר השן והחלק שנותר נחלש ויש לו נטייה להישבר במהלך לעיסה. מבנה וכתר החיידקים. סתימה זו נקראת סתימת שורש. משמשים להגנה על השן מפני שבר ולחזרה לתפקוד פונקציונלי תקין.

טיפול שורש בשיניים צעירות

אין אתגר גדול יותר לרופא שיניים מאשר לטפל בשיניים צעירות, כשהכוונה היא שיניים קבועות של ילדים, לרוב בגילאי 6 עד 16 שנים. בטיפולי שורש לשיניים צעירות נדרשת לא רק המיומנות והיכולת לבצע טיפול מהיר, יסודי ומקצועי אלא גם גישה לילדים, שמדרך הטבע חוששים מרופא השיניים.

כשילד מתלונן על כאב בשן חשוב למהר ולטפל בה, למצוא את מקור הכאב ואם אכן מדובר בטיפול שורש, לעשות אותו ומהר. הסיבה לכך כי השן נמצאת עדיין בשלבי גדילה וזוהי תקופה קריטית עבורה. הסכנה אצל ילדים שהשיניים הקבועות שלהם בקעו לא מכבר ותהליך התפתחות השורש עדיין לא הסתיים, היא כי אם השן לא תטופל באופן הנכון והמתאים להם, עלול להיעצר תהליך צמיחת השן ולהחליש אותה. זו הסיבה לביצוע טיפול שורש בשיניים צעירות, שאינו רגיל כמו אצל מבוגרים.

השורש אצל ילדים עדיין אינו מפותח לחלוטין והוא קצר יותר ואף פתוח. רופא מומחה מבצע טיפול באמצעות תהליכים מיוחדים שבאמצעותם ניתן להתגבר על הבעיה ובטיפול שמגן על שורש השן מבלי לפגוע בו. שן צעירה קבועה שנפגעה זקוקה לטיפול מדויק ולמעקב קפדני על מנת לשמור על השן ועל התפתחותה התקינה.

במרפאת מומחים בנגב אנו שמים דגש מיוחד על הדור הצעיר ועל שיניו. טיפולי שורש לשיניים צעירות מבוצעים על ידי אנדודונט מומחה, עם גישה חיובית ומרגיעה להפחתת החששות של הילדים. הטיפולים שלנו מורכבים ממקצועיות וניסיון רב בעבודה עם ילדים ובטיפולים מסורים ומהירים שיקלו על הילד הסובל ויפחיתו מכאביו.

ניקובים

ניקוב מוגדר כפתח מלאכותי שנוצר בדפנות השורש או הכותרת ומקשר בין פנים השן לאזור החניכיים או בינו לחלל הפה. הגורמים לניקוב יכולים להיות טיפול שיקומי כמו הכנת התעלות למבנה או בזמן טיפול השורש (איתור מפתחי תעלות צרות, טיפול שורש בתעלות רגילות וטיפול בתעלות מסוידות). ברגע שנוצר הניקוב חשוב מאוד לאטום אותו בהקדם האפשרי על מנת למנוע חדירה של זיהום דבר שיוביל לכישלון הטיפול בשן. הפרוגנוזה של הטיפול בניקוב תלויה בזמן שעבר מרגע ביצוע הניקוב, גודל ומיקום. חוסר טיפול או טיפול לא נכון בניקוב עלול לסכן את סיכויי ההישרדות של השן בפה. שימוש במיקרוסקופ הטיפולי בזמן אתור הטיפול בשן וטיפול  בניקוב מעלה מאוד את סיכויי הצלחת הטיפול.

המיקרוסקופ הדנטלי

בשנים האחרונות החלו להופיע מיקרוסקופים ייחודיים לשמוש ברפואת השיניים. במהרה הפך המיקרוסקופ הטיפולי להיות כלי הכרחי במרפאת השיניים המודרנית. המיקרוסקופ מעניק הגדלה ותאורה משופרים המאפשרים ראיה טובה יותר של מערכת תעלות השורש, אבחון סדקים ושברים, איתור מפתחי תעלות, אתור גופים זרים בתעלות השורש במהלך טיפול שורש חוזר, איתור ניקובים ותיקונם.

בכלל השימוש במיקרוסקופ מאפשר איכות ודיוק טובים יותר מצד הרופא המטפל.