facebook-domain-verification=d5skc2g1p8m0rl8je5e4mlm0s7l4gx עקירות שיניים כלואות | mmb-negev

עקירות שיניים כלואות – כך תטפלו בהן נכון

ישנם כמה וכמה ליקויים שעשויים להשפיע על בריאות הפה שלנו, ובראש הרשימה הזו נמצאת בעיית השן הכלואה. יכול להיות ששמעתם את המונח הזה בעבר, ואם לא, בהחלט כדאי שתכירו אותו ותבינו עד כמה עקירות שיניים כלואות עשויות להיות קריטיות. בפשטות, שן כלואה הוא תיאור למצב שבו קיימת שן שגודלה אינו פרופורציונלי ביחס למיקומה בלסת, ומשום כך היא מתקשה לבקוע. בסיטואציה הזו היא נחשבת לשן שנכלאה בין החניכיים וכך היא גורמת לכאבים ובמצבים רבים גם לדלקות. עקירות שיניים כלואות יידרשו כאשר השן נמצאת במנח ישר, בצורה מאוזנת, במנח אחורי או קדמי ללסת, וכן כאשר היא נכלאת בסמוך לעצבי הלסת.

תהליך העקירה הנדרש

לפני שמתקבלת החלטה על ביצוע עקירות שיניים כלואות נדרשת סריקה יסודית של הפה והלסת. שלב זה יאפשר לרופא המטפל לזהות את המנח של השן הכלואה, מה שיסייע בקביעת תכנית טיפול מתאימה. משנה זהירות יידרש מאיתנו במצב שבו השן נכלאת בסמיכות לעצבי הלסת, משום שברגע אחד של היסח הדעת עשויה להתרחש פגיעה בעצבים. מסיבה זו בדיוק מומלץ להיעזר אך ורק ברופא המתמחה בביצוע עקירות שיניים כלואות. יש סיטואציות שבהן תידרש פעילות כירורגית מורכבת שתחייב טיפול בבית החולים ותחת פיקוח רפואי נרחב יותר, אבל כך או כך יוצג התהליך במלואו מראש, כדי שתוכלו לדעת לקראת מה אתם הולכים, לשאול שאלות ולבקש הבהרות.

עקירות שיניים כלואות בהרדמה

לאחר הסריקה, ולאחר שנקבעה תכנית טיפול מסודרת לביצוע עקירות שיניים כלואות, הגיע הזמן לביצוע הטיפול עצמו. בשלב זה תתבצע הרדמה מקומית או כללית. סוג ההרדמה תלוי, באופן טבעי, בסוג הטיפול שנקבע, כמו גם במורכבות העקירה. הרדמה מקומית נחשבת לרוב לפתרון המועדף על ידי רופאים ומטופלים אחד, אבל שתי הדרכים אפשריות ומקובלות. לאחר ההרדמה יבצע הרופא חיתוך בשולי החניכיים כדי לעקור את השן בצורה הטובה ביותר. עם השלמת העקירה עצמה נותרה רק עוד פעולה אחת, והיא סגירת החתך באמצעות תפרים. מכאן תמשיכו את תהליך ההתאוששות בבית.

עקירת שן כלואה בהשוואה לעקירה רגילה

עקירות שיניים כלואות אינן זהות לתהליכי העקירה השגרתיות המוכרות מיתר שיני הפה. למעשה, עקירות שיניים רגילות דורשות הליך פשוט יותר שאינו כירורגי. מנגד, עקירות שיניים כלואות הן עקירות כירורגיות לכל דבר, ומכאן שגם תהליך ההתאוששות מעט יותר איטי, וכן קיימים סיכונים שמא תתפתח דלקת במקום העקירה. סביר להניח שכדי להתמודד עם הסיכון הזה תתבקשו ליטול אנטיביוטיקה עוד בטרם הופעתה של דלקת, כטיפול מונע. גם כאן יש הבדל לעומת עקירת שן רגילה – שאינה מחייבת טיפול תרופתי נלווה משום שהסיכוי לדלקת נמוך משמעותית. אין ספק שיש לשיטה הזו יתרונות רבים והיא דרך מצוינת לטפל בכאבים הנלווים לכליאת השן, אבל כדי שהתהליך יבוצע באופן מקצועי ומדויק, אל תתפשרו על זהות הרופא המטפל, ופנו רק למומחה שילווה אתכם לאורך הדרך.