facebook-domain-verification=d5skc2g1p8m0rl8je5e4mlm0s7l4gx הרמת סינוס פתוחה
top of page

הרמת סינוס פתוחה

הרמת סינוס פתוחה – מה זה ולמי זה מיועד?

הרמת סינוסים היא תהליך חיוני שמתבצע באחת משתי דרכים עיקריות. הרמת סינוס פתוחה היא דרך אחת, ובשיטה הזו הכניסה לחלל הסינוס דרך החלק החיצוני של הפה, בעוד הרמת סינוס סגורה היא דרך המקום עצמו, כלומר האזור שבו היו השיניים. שמה של השיטה מרמז היטב על אופי ההליך, שהוא כירורגי ופולשני למדי, ובמהלכו מתבצע חיתוך של העצם ושל

החניכיים. אלא שמדובר גם בהליך חיוני. זאת משום שהסינוסים אחראיים להפקת הקול, והטיפול בהם מחייב מקצועיות ודיוק שניתן להשיג, לרוב, באמצעות הרמת סינוסים.

כך מתבצע ההליך בפועל

כאמור, הרמת סינוס פתוחה היא הליך כירורגי שיתבצע על ידי רופא שיניים מומחה בלבד. לא כל רופא יוכל להציע טיפול מקצועי ומדויק, אלא מי שמוכר כמומחה לפה וללסת. אם בחרתם את האדם הנכון לביצוע ההליך תעברו ניתוח שמורכב מכמה שלבים מרכזיים. בשלב הראשון יבוצע חיתוך של הרקמה בחניכיים כדי לאפשר את הרמתה וכדי לחשוף את העצם המסתתרת תחת הרקמה. בשלב הבא ייווצר פתח שחושף את רירית הסינוס, ואז יפריד המנתח בין הרירית ללסת. כעת, באמצעות מכשור מיוחד, יתבצע קילוף של הרירית. המכשור והמקצועיות הם קריטיים בשלב זה משום שכל טעות קטנה עשוי להוביל לקרע שלא רק יאריך את הטיפול אלא עשוי להוביל לסיבוכים שונים. רק לאחר מכן יוחדר תחליף עצם ותתבצע סגירה של הרקמה. לאחר מספר חודשים (לרוב עד תשעה) השתל יתקבע במקומו או לחלופין, יוחלף בעצם חדשה.

רגע לפני ההליך – מה חשוב לדעת על הרמת סינוס פתוחה?

טרם ההליך עצמו מומלץ להתייעץ עם רופא מומחה, והוא זה שמתמחה במחלות חניכיים או בטיפול בפה ובלסת. הדיוק, הרגישות והחשיבות לכל פרט קטן לאורך הדרך, כל אלה הופכים את זהותו של הגורם המטפל לסוגיה משמעותית ביותר. אם תעשו זאת תוכלו להיות קצת יותר רגועים לאורך הדרך, ולדעת שאחוזי ההצלחה לטיפולים הסוג הזה הם כמעט מושלמים. לקראת הניתוח עצמו יבצע המומחה בדיקות מקיפות, לרבות צילום סי.טי. שיאפשר לו לזהות את המבנה האנטומי באזור המטופל, וכן לתכנן את הטיפול הנכון והטוב ביותר. הטיפול עצמו ידרוש הרדמה מקומית בלבד והוא צפוי להימשך עד שעה וחצי לכל היותר.

היום שאחרי – למה אפשר לצפות?

הרמת סינוס פתוחה היא בהחלט הליך מורכב שדורש מיומנות, וכפי שניתן לזהות מתוך ההליך עצמו – קיים סיכוי לתחושת כאב ביום שאחרי. לאחר הטיפול תוכלו אמנם לחזור לשגרה באופן מלא, אבל סביר להניח שהרופא המטפל ימליץ על שימוש במשככי כאבים, על חיטוי הפה, וכן על שימוש באנטיביוטיקה שתעזור להקל על הנפיחות באזור. הנפיחות והכאב הם שני הסימפטומים המרכזיים, אך גם דימום קל עשוי להופיע. מצד שני, אם בחרתם רופא מומחה עם ניסיון רב, ידע ומקצועיות, תוכלו להיות רגועים הרבה יותר לפני ואחרי הטיפול.


Featured Posts
Check back soon
Once posts are published, you’ll see them here.
Recent Posts
Archive
Search By Tags
No tags yet.
Follow Us
  • Facebook Basic Square
  • Twitter Basic Square
  • Google+ Basic Square
bottom of page