facebook-domain-verification=d5skc2g1p8m0rl8je5e4mlm0s7l4gx רופא או מומחה שיניים? ההבדל המשמעותי בין השניים
top of page

רופא או מומחה שיניים? ההבדל המשמעותי בין השניים

קיימת נטייה לחשוב שכל רופא שיניים הוא בהכרח גם מומחה שיניים. אולי זה הרצון שלנו להאמין שכל רופא הוא תמיד בעל המקצוע הטוב ביותר, ויש מצבים שבהם זה גם נכון. מצד שני, חשוב מאוד להבין שלא כל מי שהשלים את לימודי רפואת השיניים זוכה למעמד של מומחה, וההבדלים בין שתי ההגדרות הללו לא מסתכמים רק בטייטל, אלא יש להם השפעה גדולה הרבה יותר על הטיפול שתקבלו. איך באה ההשפעה הזו לידי ביטוי ?

מומחה שיניים הוא מי שמתמחה בתחום ספציפי

אם אתם זקוקים לטיפול בבעיה הקשורה למיקומן של השיניים או למבנה הלסת, אתם זקוקים למומחה שיניים שמתמחה בדיוק בתחום הזה, בעוד מומחים לרפואת שיניים לילדים שולטים היטב בכל סוגי הטיפולים המיועדים לילדים, ממניעת עששת ועד טיפול במחלות חניכיים. גם לצורך טיפול בנסיגת חניכיים או התקנת שתלים דנטליים חשוב לבחור מומחה שיניים בעל הסמכה לעסוק בתחומים אלה, ולא כל רופא שיניים שהשלים את לימודיו הבסיסיים – ועצר שם. כך, גם אם רופא מסוים מתגאה בהיותו מומחה לתחום מסוים, עצרו ובדקו האם יש על כך אישור רשמי, או שמא יתכן שהוא מכנה עצמה מומחה למרות שבפועל, הוא לא באמת עונה על ההגדרה הזו.

מצבים מורכבים – רק עם מומחה

בפשטות, מומחה שיניים הוא מי שיש לו את הידע, ההכשרה והניסיון הדרושים כדי להתמודד עם מצבים מורכבים. מומחה שיניים למד הרבה מעבר ללימודי רפואת השיניים הבסיסיים, בין שלוש לשש שנים נוספות ליתר דיוק – בתלות בתחום ההתמחות. בתום תקופת ההתמחות הזו הוא גם נדרש לעבור בחינת הסמכה מטעם האיגוד המקצועי ורק אם השלים את הבחינה בהצלחה הוא מגיע למעמד של מומחה שיניים. אם נדמה לכם שכל רופא שיניים עשה את התהליך הזה, המציאות המרה דווקא שונה. למעשה, רק כשמונה אחוזים מכלל רופאי השיניים בישראל עונים על ההגדרה ועברו את ההסמכה הנדרשת על פי התקנות.

הסיבה לשיעור הנמוך של מומחי שיניים

התהליך שנדרש כדי לקבל מעמד של מומחה שיניים הוא אחת הסיבות העיקריות לכך שרופאים רבים כלל לא ממשיכים להתמחות. בעוד תחומים אחרים ברפואה מחייבים התמחות, רופא שיניים יכול לעסוק בתחום גם אם אין לו מעמד של מומחה או הסמכה מתאימה, אבל הוא מוגבל בסוגי הטיפולים שהוא רשאי להעניק. כך, רק מומחה שיניים יכול לבצע טיפולים תחת הרדמה כללית או מקומית, משום שאלו הן הדרישות של משרד הבריאות. לכן, אם מצאתם פרסום שמזמין אתכם להגיע לרופא המומחה בתחום השתלים רצוי שתבדקו לעומק האם הוא באמת רופא מומחה, משום ש"שתלים" הוא לא תחום התמחות ספציפי. ככל שתעמיקו יותר במחקר לפני שתבחרו רופא כזה או אחר, תוכלו לדעת מי האדם שמטפל בכם והאם הוא באמת מומחה, או רק נוטה להאמין שהוא אכן כזה. ההבדל בין השניים גדול מאוד.


Featured Posts
Check back soon
Once posts are published, you’ll see them here.
Recent Posts
Archive
Search By Tags
No tags yet.
Follow Us
  • Facebook Basic Square
  • Twitter Basic Square
  • Google+ Basic Square
bottom of page