facebook-domain-verification=d5skc2g1p8m0rl8je5e4mlm0s7l4gx דיפלומה שעל הקיר? איך נבחין בין רופא למומחה
top of page

דיפלומה שעל הקיר? איך נבחין בין רופא למומחה

לצד כמה טיפולי שיניים שגרתיים וביקור תקופתי אצל הרופא, אתם נדרשים מפעם לפעם להתמודד עם מצב קצת יותר מורכב. בעיות שונות דורשות טיפול מקצועי, מכשור מתקדם ובעיקר מומחה שיניים שיש לו את הכלים והידע כדי לאבחן את הבעיה ולאתר את הפתרון הנכון עבורה. למרבה הצער, לא כל רופא שיניים הוא גם מומחה שיניים. למעשה, אם אתם מקווים שמתוך כמה רופאי שיניים שמצאתם לפחות אחד יהיה גם מומחה שיניים, אתם עשויים לגלות תמונה שונה לחלוטין. בפועל, רק 8 אחוזים מכלל הרופאים בישראל הם גם מומחים, ויש לכך הסבר. למה זה קורה ולמה חשוב שתבחרו בקפידה רק מומחה שיניים?

מומחה שיניים עובר הסמכה ארוכה יותר

מסלול לימודי רפואת שיניים הוא לא מסלול קצר, ובוודאי שהוא לא פשוט. כשהוא מגיע לקיצו רופאים רבים בוחרים לעצור – ולהתחיל לעבוד. הם משתלבים במרפאות שיניים קיימות או פותחים קליניקה משלהם, וחלקם ממהרים לעצב עלון מרשים במיוחד לפיו הם לא פחות מאשר מומחים בתחום כזה או אחר. הבעיה היא שכדי להצדיק את הטייטל הנחשק הזה הם צריכים להמשיך ללמוד עוד קצת. תחומי התמחות שונים דורשים לימודים בהיקף שונה, בין שלוש לשש שנים, ורק בסוף התקופה יוכלו לעבור את בחינת ההסמכה ולקבל תעודה שתוכיח כי הם אכן מומחי שיניים שרשאים להעניק טיפול גם במצבים מורכבים יותר, וגם שיש להם היתר לבצע טיפולים תחת הרדמה מלאה או טשטוש, אישור שלרופאים אחרים אין.

טיפ: התרחקו מכלבויניקים

יכול להיות שנתקלתם ברופא שיניים שיודע לטפל במגוון רחב של בעיות ומצבים, והוא גם מכנה עצמו מומחה שיניים בכל תחום אפשרי, מביצוע השתלות ועד טיפול בבעיות שיניים בקרב ילדים. אם פגשתם אותו או מצאתם אותו בחיפושים אחר רופא מומחה, זה בדיוק הרגע שבו רצוי להמשיך בחיפושים. מומחה שיניים הוא מי שלמד תחום מסוים, העמיק בו את הידע, התנסה בו בפועל ויודע איך לאבחן בעיות שונות וגם איך לטפל בהן. רק רופא מומחה עם הסמכה מתאימה וניסיון, הוא רופא שיוכל לבנות לכל מטופל בדיוק את תכנית הטיפול הנדרשת עבורו, בהתאם לצורך. כלבויניק שיודע לטפל בכל בעיה באשר היא, עשוי לעשות זאת הרבה פחות טוב מאשר מי שהתמחה בתחום.

סוגי ההתמחויות הקיימים

למען הסר ספק, מומחה שיניים הוא מי שהתמחה באחד התחומים הללו:

  1. שיקום הפה

  2. רפואת הפה

  3. רפואת שיניים לילדים

  4. אורתודנטיה

  5. כירורגיית הפה והלסת

  6. מחלות חניכיים

  7. פתולוגיה אוראלית

מומחה שיניים שהתמחה באחד התחומים הללו הוא האדם היחיד שרשאי להעניק טיפול בתחומים אלה, ומומלץ לבדוק מראש האם אתם משוחחים עם רופא מומחה או לא. בכל הקשור לרפואת הפה והלסת, עדיף לא להתפשר על פחות מהמומחים.


Featured Posts
Check back soon
Once posts are published, you’ll see them here.
Recent Posts
Archive
Search By Tags
No tags yet.
Follow Us
  • Facebook Basic Square
  • Twitter Basic Square
  • Google+ Basic Square
bottom of page