facebook-domain-verification=d5skc2g1p8m0rl8je5e4mlm0s7l4gx מה הופך רופא שיניים למומחה שיניים?
top of page

מה הופך רופא שיניים למומחה שיניים?


אם התייעצתם עם חברים וניסיתם לבחור רופא שיניים כדי להתמודד עם בעיה כלשהיא, לשקם את הפה או ליישר את השיניים, סביר להניח שקיבלתם טיפ אחד מרכזי, והוא להתמקד במומחים בלבד. בזמן החיפושים אחר מומחה שיניים מצאתם לא מעט פרסומות אטרקטיביות שקוראות לכם ליהנות משירותיו של רופא שיניים המומחה לפעולה כזו או אחרת. גם באתר האינטרנט או בדף הפייסבוק של הרופא הוא מכתיר עצמו כמומחה גדול עם ניסיון רב. אלא שבפועל לא כל רופא שיניים הוא גם מומחה שיניים, ואין זה משנה כמה שנים הוא עוסק בתחום. למעשה, הסטטיסטיקה מעידה שהתמונה רחוקה מאוד מההשערה הזו, שכן שיעור הרופאים שהמשיכו במסלול ההתמחות שלהם מעבר לשנות הלימוד הנדרשות על פי החוק, הוא שיעור קטן במיוחד. למה זה קורה, ולמה בכל זאת עדיף לכם לבחור מומחה שיניים?

המסלול שעובר מומחה שיניים

כל רופאי השיניים מתחילים מנקודה זה, הרבה לפני שהם הופכים למומחים או בוחרים להסתפק ברישיון שלהם לעסוק בתחום. הם מתחילים ממסלול לימודים שנמשך כשש שנים, בהן גם תקופת סטאז' חשובה במיוחד. בתום שש השנים הללו הם רופאי שיניים שרשאים להתחיל לעבוד עם קבלת התעודה, ורובם הגדול אכן עושה זאת. אלא שביניהם יש גם כמה רופאים שבוחרים להמשיך למסלול התמחות ייחודי שיאפשר להם לספק טיפולים רגישים ומורכבים יותר: יישור שיניים או הצבת שתלים, לדוגמה, וגם כירורגיית הלסת או שיקום הפה. מומחה שיניים הוא למעשה רופא שהעמיק את הידע המקצועי וההתנסות המעשית שלו, והוא יכול להציע למטופלים מגוון רחב של טיפולים שדורשים דיוק מרבי ומקצועיות. בנוסף, המומחה הוא גם זה שרשאי לבצע את הטיפולים תחת הרדמה מלאה או טשטוש, פעולה שרופא שיניים אחר (שאינו מומחה) אינו רשאי לבצע.

מה הצורך שלכם?

אם כן, השאלה החשובה באמת היא מה הצורך שלכם, ואיזה רופא יוכל לתת מענה איכותי לצורך הזה. אם אתם זקוקים ליישור שיניים והחיוך המושלם חשוב לכם, מומחה שיניים הוא האדם הנכון למשימה. לשיקום חלל הפה אין ספק שעדיף להיעזר רק במומחה שיודע בדיוק מה הוא עושה. במילים אחרות, בדקו את תחום ההתמחות של הרופא לפני שאתם קובעים פגישת ייעוץ, ואל תהססו לשאול אותו שאלות שיבטיחו לכם שקט נפשי לכל אורך הדרך. זוהי סוגיה חשובה בין אם מדובר בבריאות הפה שלכם ובין אם בזו של הילדים שלכם. אז נכון, בדיקות שגרתיות או טיפולים פשוטים יחסית תוכלו לבצע אצל כל רופא שיניים. מצד שני, כשהרגישות גוברת, האסתטיקה מונחת על הכף והשיניים או החניכיים זקוקות לטיפול מקצועי באמת, אין מקום לפשרות או עיגולי פינות.


Featured Posts
Check back soon
Once posts are published, you’ll see them here.
Recent Posts
Archive
Search By Tags
No tags yet.
Follow Us
  • Facebook Basic Square
  • Twitter Basic Square
  • Google+ Basic Square
bottom of page